بارم بندی پیشنهادی درس عربی رشته های فنی وحرفه ای وکارودانش
بسم الله الرحمن الرحیم
بارم بندی پیشنهادی درس عربی رشته های فنی وحرفه ای وکارودانش
عربی (1/2 )
الف – ترجمه عبارتها ودرک فهم متون ( 11 نمره )
(مشترک در امتحان پایانی نوبت اول ، دوم وشهریور )
|
ردیف |
عناوین |
بارم |
|
1 |
ترجمه عبارتها ، شامل متن دروس ، تمرینات و.... |
3 |
|
2 |
طرح درس چند گزینه ای در زمینه ترجمه باتوجه به الگوی کتاب |
5/1 |
|
3 |
تهیه متن کوتاه متناسب با آموخته های دانش آموزان وطرح سؤال درک مطلب |
5/2 |
|
4 |
تصحیح اغلاط ازقبیل کارگاه ترجمه |
2 |
|
5 |
شناخت معانی ومفاهیم واژه ها ازقبیل: دادن واژه های فارسی ،عربی ،مترادف،متضادو... |
1 |
|
6 |
طرح سؤال آزاد درزمینه ترجمه ، مانند:اکمل الفراغ ... یافتن ترجمه ازطریق کلمات هم خانواده |
5/0 |
|
7 |
تعریب |
5/0 |
ب – کاربرد قواعددرعبارتها (9 نمره )
( نوبت اول )
|
ردیف |
عناوین |
بارم |
|
1 |
معرفه و نكره |
2 |
|
2 |
اعراب ظاهري ( علامتهاي فرعي اعراب شامل مثني جمع مذكر سالم و اسماء خمسه ) |
5/2 |
|
3 |
اعراب ظاهري ( علامتهاي فرعي اعراب شامل جمع مؤنث سالم و ممنوع من الصرف ) |
5/1 |
|
4 |
الاعراب و التحليل الصرفي |
2 |
|
5 |
التشكيل |
1 |
( نوبت دوم )
|
ردیف |
عناوین |
بارم |
|
1 |
معرفه و نكره |
5/0 |
|
2 |
اعراب ظاهري ( علامتهاي فرعي شامل مثني جمع مذكر سالم و اسماء خمسه ) |
25/1 |
|
3 |
اعراب ظاهري ( علامتهاي فرعي شامل جمع مؤنث سالم و ممنوع من الصرف ) |
25/1 |
|
4 |
اعراب تقديري و محلي |
2 |
|
5 |
موصوف و صفت و مضاف و مضاف اليه |
25/1 |
|
6 |
الاعراب و التحليل الصرفي |
75/1 |
|
7 |
التشكيل |
1 |
( شهریور )
|
ردیف |
عناوین |
بارم |
|
1 |
معرفه و نكره |
5/0 |
|
2 |
اعراب ظاهري ( علامتهاي فرعي شامل مثني جمع مذكر سالم و اسماء خمسه ) |
5/1 |
|
3 |
اعراب ظاهري ( علامتهاي فرعي شامل جمع مؤنث سالم و ممنوع من الصرف ) |
1 |
|
4 |
اعراب تقديري و محلي |
5/1 |
|
5 |
موصوف و صفت و مضاف و مضاف اليه |
5/1 |
|
6 |
الاعراب و التحليل الصرفي |
2 |
|
7 |
التشكيل |
1 |
عربی (2/2 )
الف – ترجمه عبارتها ودرک فهم متون ( 11 نمره )
(مشترک در امتحان پایانی نوبت اول ، دوم وشهریور )
|
ردیف |
عناوین |
بارم |
|
1 |
ترجمه عبارتها ، شامل متن دروس ، تمرینات و.... |
3 |
|
2 |
طرح درس چند گزینه ای در زمینه ترجمه باتوجه به الگوی کتاب |
5/1 |
|
3 |
تهیه متن کوتاه متناسب با آموخته های دانش آموزان وطرح سؤال درک مطلب |
5/2 |
|
4 |
تصحیح اغلاط ازقبیل کارگاه ترجمه |
2 |
|
5 |
شناخت معانی ومفاهیم واژه ها ازقبیل: دادن واژه های فارسی ،عربی ،مترادف،متضادو... |
1 |
|
6 |
طرح سؤال آزاد درزمینه ترجمه ، مانند:اکمل الفراغ ... یافتن ترجمه ازطریق کلمات هم خانواده |
5/0 |
|
7 |
تعریب |
5/0 |
ب – کاربرد قواعددرعبارتها (9 نمره )
( نوبت اول )
|
ردیف |
عناوین |
بارم |
|
1 |
اعراب فعل مضارع ( رفع و نصب و جزم ) |
5/3 |
|
2 |
معلوم و مجهول |
5/2 |
|
3 |
الاعراب و التحليل الصرفي |
2 |
|
4 |
التشكيل |
1 |
( نوبت دوم )
|
ردیف |
عناوین |
بارم |
|
1 |
اعراب فعل مضارع ( رفع و نصب و جزم ) |
5/1 |
|
2 |
معلوم و مجهول |
1 |
|
3 |
افعال ناقصه |
5/1 |
|
4 |
حروف مشبهة بالفعل و لاي نفي جنس |
2 |
|
5 |
الاعراب و التحليل الصرفي |
2 |
|
6 |
التشكيل |
1 |
( شهریور )
|
ردیف |
عناوین |
بارم |
|
1 |
اعراب فعل مضارع ( رفع و نصب و جزم ) |
5/1 |
|
2 |
معلوم و مجهول |
5/1 |
|
3 |
افعال ناقصه |
5/1 |
|
4 |
حروف مشبهة بالفعل و لاي نفي جنس |
5/1 |
|
5 |
الاعراب و التحليل الصرفي |
2 |
|
6 |
التشكيل |
1 |
منبع : عربی بستک
وأَنْ لَيسَ للانسانِ الّا ما سَعَی رزق ما آید به پای میهمان از خوان غیب میزبان ماست هرکس می شود مهمان ما هدف این وبلاگ آموزشی "ارتقای آموزش زبان قرآن ، عربی ؛ وارائه نمونه سؤالات و مطالب کارآمد برای همکاران دلسوز و دانش آموزان فهیم و استفاده از تجارب و راهنمائی اساتید می باشد. امید است با ارائه نظرات ؛ رهنمودهای ارزشمند وتذکرات سازنده ی خود یاریمان نمائید. درضمن اسفاده از مطالب این وب با ذکر منبع برای همه ی خوبان آزاد استو