دانلود فیلم مستند معجزات علمی قرآن

دانلود فیلم مستند معجزات علمی قرآن

دكتر هانرى كُربن، اسلام شناس معروف فرانسوى، سخن جالبى درباره قرآن دارد. وى مى‏گوید: اگر قرآن خرافى بود و از جانب خداوند نبود، هرگز جرأت نمى‏كرد كه بشر را به علم و تعقل و تفكر دعوت كند. هیچ اندیشه‏اى به اندازه قرآن محمّد(صلی الله علیه وآله وسلم) انسان را به دانش فرا نخوانده است تاآن جا كه نزدیك به نهصد و پنجاه بار در قرآن، از علم و عقل و فكر سخن رفته است.

یک فیلم مستند عربی  که معجزات علمی قرآن کریم را شرح میدهد و به اثبات حقایق علمی قرآن می پردازد.

دانلود از  پرشین گیگ(127 مگ)

منبع: عربي براي همه

سؤالات تکوینی تفکیکی و درس به درس عربی 1 سال اول متوسطه

 طراحی سوالات توسط همکار گرامی از بندر ترکمن

سؤالات تکوینی تفکیکی درس به درس عربی 1 بندرترکمن.rar
دریافت یکجای سؤالات  درس به درس عربی 1 بندرترکمن در قالب ورد.rar
71 كيلوبايت   عرض   تنزيل  

سوالات تفکیکی با فرمت پی دی اف :

دریافت سوال درس 1

دریافت سوال درس 2

دریافت سوال درس 3

دریافت سوال درس 4

دریافت سوال درس 5

دریافت سوال درس 6

دریافت سوال درس 7

دریافت سوال درس 8

دریافت سوال درس 9

حروف ابجد چیست ؟

حروف ابجد چیست ؟

اَبجَد/ هَوَّز/ حُــطّـی / کَلِــمَن / سَعفَص/ قَرشَت/ ثَخَّذ/ ضَظَّـغ

ادامه نوشته

اعلام اسامی منتخبین آزمون آنلاین عربی ویژه دبیران1391

اعلام اسامی منتخبین آزمون آنلاین عربی ویژه دبیران

1391

اسامی منتخبین آزمون آنلاین عربی - دبیران
ردیف نام و نام خانوادگی شهرستان رتبه
1 خانم اشرف بای آزادشهر اول (91/1)
2 آقای علی قاسمی کلاله اول (91/1)
3 آقای علی غلامعلی تبار کلاله دوم (86/67)
4 خانم فاطمه نظری گنبد دوم (86/67)
5 آقای ابوالقاسم ایزد گرگان سوم (83/33)
6 آقای جمشید رضایی کلاله چهارم (83/23)
7 آقای حسین گرگانی کلاله چهارم (83/23)

سؤالات استاندارد تفکیکی و درس به درس عربی سال چهارم علوم انسانی + یک اطلاعیه

سؤالات استاندارد تفکیکی و درس به درس عربی سال چهارم علوم انسانی + یک اطلاعیه

جهت دريافت نمونه سوالات استاندارد سال چهارم انسانی روی فایل ضمیمه كليك نماييد:

  دریافت فایل ضمیمه

اطلاعیه : عنوان سؤالات امتحانات نهايي درس عربي (3) رشته هاي ادبيات و علوم انساني و علوم تجربي - رياضي و فيزيك در خرداد 91 به زبان فارسي ولی عربی چهارم علوم انساني ( پیش دانشگاهی )همانند گذشته به زبان عربي مي باشد . دبيرخانه عربي كشور

جدول انواع الف و لام

انواع الف ولام

حرف تعریف

حرف زائد

اسم موصول

الف و لام عهد

الف و لام جنس

زائدۀ لازمه

زائدۀ غیر لازمه

عهد حضوری

عهد ذهنی

عهد ذكری

استغراق

بیان حقیقت

 بر اسمی كه مقصود گوینده است و در هنگام سخن گفتن حضور دارد وارد می‌شود.

 بر اسمی وارد می‌شود كه مخاطب پیشینۀ ذهنی مشخصی از آن در ذهن دارد. 

 ابتدا به صورت نکره در جمله ذکر شده و برای بار دوم به صورت معرفه ذکر می گردد.

 همۀ افراد جنس خود را شامل می‌‌شود، به طوری که می‌توان لفظ کلّ را به جای آن قرار داد. 

 حقیقت و ماهیت جنس را روشن می‌‌کند‍، ولی همۀ افراد جنس خود را در بر نمی‌گیرد و نمی‌توان به جای آن واژۀ کلّ را قرار داد.

 در آغاز برخی از اسم های موصول كه اساساً جز با الف و لام استعمال نمی‌شوند.

 در آغاز برخی از اسمهای علم كه گویای معنای واژگانی آنهاست و نقشی در معرفه بودن آنها ندارد.

این ال در واقع حرف نیست، بلكه اسم موصول است که به معنای «الَّذي» و هم‌خانواده‌های آن به کار می‌رود و بر اسمهای فاعل و مفعول وارد می‌شود. 

دانلود بهترين نرم افزار فرهنگ عربي-عربي معاصر / تحميل أسطوانة معجم اللغة العربية المعاصرة

دانلود بهترين نرم افزار فرهنگ عربي-عربي معاصر /

تحميل أسطوانة معجم اللغة العربية المعاصرة

این پست تکراریست ودر تاریخچهارشنبه پانزدهم اردیبهشت  1389

ارائه شده ولی بخاطر اهمیت ویژه مجدداً تقدیم می گردد.

تصويري از محيط برنامه

داشتن اين فرهنگ لغت براي همه علاقه مندان به زبان عربي تأکید می شود>تعداد ريشه هاي موجود در اين معجم بالغ بر 5.778 و تعداد مداخل بيش از سي و دو هزار است. از ديگر مزاياي اين قاموس الكترونيكي دارا بودن چهار روش جستجو است كه كاربر را قادر مي سازد كه كلمه مورد نظر خود را به راحتي بيابد.اطلاعات بيشتر و لینک دانلود در ادامه مطلب...
ادامه نوشته

مجموعه  سؤالات استاندارد تفکیکی و درس به درس عربی 3 سوم انسانی

مجموعه سوالات استاندارد تفکیکی و در س به درس عربی 3سوم انسانی

طراحان : منتخبی از دبیران عربی سراسر کشور

جهت دريافت نمونه سوالات استاندارد سال سوم انسانی روی فایل ضمیمه كليك نماييد:

  دریافت فایل ضمیمه

منبع : دبیرخانه راهبري کشوری درس عربی


مشاهده نمرات و درصد آزمون آنلاین دبیران عربی گلستان

قابل توجه دبيران گرامي عربي استان گلستان 

 همکاران محترم جهت رؤیت درصد ونمرا ت خود

می توانند با همان نام کاربری و پسورد قبلی خود

وارد شده و نتایج خود را مشاهده نمایند:


 ورود برای مشاهده کارنامه

الأزمنة فی اللغة العربیة

الأزمنة فی اللغة العربیة

أظن أنه تعلم أي لغة یحتاج إلی فهم مسالة الزمن فیها بأنه کیف یستعمل الألفاظ لبیان الزمن فی الجمل و إلا لایمکن أستعمال الألفاظ سیما الأفعال بطریقة صحیحة فی تلک اللغة. أظن الأمر هکذا فی اللغات التی رأیتها علی الأقل. یبدو فی بعض اللغات لیست علاقة الزمن بالجمل بهذا الشکل الذی نشعر بها فی الفارسیة مثلا فی اللغة الصینیة.

إن مسألة الزمن فی اللغة العربیة تثیر بحوث جدیة . یعتقد المستشرقون بأن الزمن فی اللغة العربیة یفتقر إلی الدقة أو أن الأزمنة العربیة قلیلة. أظن أنهم ینظرون إلی الصیغ الصرفیة فی الأفعال فقط و أیضا یرون عدم وجود دقة إلی الزمن عند النحویین القدماء إنهم لایقسمون الأفعال نظرة إلی الأزمنة بل یقسمونها علی أساس تغییرات صرفیة مثلا نصب الفعل عند دخول الحروف الناصبة علیه ، فلذا قلّما تعرضوا للبحث فی الزمن.

علماء علم النحو فی زمننا ، یحاولون أن ینظّموا الأفعال علی أساس الزمن و لهذا یصنفون الأفعال و أزمنتها بطرق مختلفة مثلا:

1- الأزمنة البسیطة و هي ثلاثة:
                 1) الماضی المطلق 2) الحال المطلق  3) المستقبل المطلق

2- الأزمنة المرکبة و هی ثلاثة:

          1-  الماضي المقیّد و هي أربعة:

                 1) الماضي القریب 2) الماضي الجازم 3)الماضي الروائيّ  4) حکایة الماضي الروائيّ

          2-  الحال المقیّد وهی واحدة

          3-  المستقبل المقیّدة و هی أربعة :

                 1) المستقبل المعلّق 2) المستقبل الروائيّ  3)المستقبل السلبيّ الجازم  4)حکایة المستقبل الروائيّ

هذا من أشهر تقاسیم الأزمنة حالیا و یعتقد به البعض کـ "فريد الدين آيدن".

النقاش و الخلاف فی هذا الموضوع کثیر ، مثلا بعض العلماء یعتقدون أنه لیس للفعل الأمر زمن و لافاعل!

علی أي حال... لاأرید أن أدخل فی هذا الموضوع الصعب حالیا ولکن جلبتُ لصدیقاتی ما یحتجن إلیه و أطبقه علی أساس معانی الأفعال فی اللغة الفارسیة لکی یساعد الأخوات عندما یردن أن یکتبن أو یتحدثن. و نظّمته فی الجدول التالي:   

اسامي الأزمنة فی الفارسیة

الأمثلة

ترجمتها بالفارسیة

الماضي

 

ماضی ساده

ذهبَ

سلبيه: ماذهبَ/لم یذهبْ

رفت

نرفت

ماضی نقلی

قد ذهبَ

سلبيه: لمّا یذهبْ

رفته است

هنوز نرفته است

ماضی استمراری

کان یذهبُ

سلبيه: ماکانَ یذهبُ /لم یکنْ یذهبُ

می رفت

نمیرفت

ماضی بعید

کان قد ذهبَ

سلبيه: ماکانَ ذهبَ/لم یکنْ ذهبَ

رفته بود

نرفته بود

المضارع

مضارع ساده

یذهبُ

میرود

مضارع التزامی

 

قد یذهبُ

شاید برود

أن یذهبَ

... که برود

حتی/کی یذهبَ

... تا اینکه برود

ل / لکی یذهبَ

... برای اینکه برود

إذن یذهبَ

... بنابراین برود

المستقبل

آینده

سیذهبُ / سوف یذهبُ

خواهد رفت

لن یذهبَ

هرگزنخوهد رفت

 هذا لیس تقسیم منطقي ، بل حاولت أن أکتب مایساعدکن حالیا علی صوغ الأفعال و الجمل.

لم أکتب من الفعل الأمر شیئا لأنه یطلب مجال آخر و فیه نقاش.

 

ملاحظة:  عفوا ینبغی أن أکتب بالفارسیة بعض الشیء:

۱-  فعل مضارع التزامی در فارسی به صورت یکسان بکار میرود و معانی مختلف به واسطه قیود و حروف به آن ضمیمه میشود که جزء فعل محسوب نمیشوند ولی در عربی این امر غالبا با تغییر صرفی در فعل مضارع اتفاق می افتد لذا دوستان نباید حروفی که بر سر فعل مضارع می آید را مساوی با حروف زبان فارسی و مستقل از فعل ترجمه کنند.

البته اطلاق عنوان مضارع التزامی بر این افعال عربی حاوی کمی مسامحه است.فعلا از باب مقارنه ی بین افعال عربی و فارسی اینطور فرض میکنیم!

۲- گاهی افعال عربی در غیر معنای معمولشان استفاده میشوند که بحث از اونها در این مجال کوتاه نمیگنجد.

۳- کتبت هذه التدوینة لمساعدة أخواتی الفارسیات،سأکتب من الأزمنة العربیة دون التفات إلی الفارسیة إن شاء الله و هذه تطلب دقة أکثر.

منبع : نون والقلم

شکر و تقدیر + نمرات

از همه همکاران گرامی بجهت شرکت در آزمون سپاسگزاریم ،

ان شاء الله در اسرع وقت از طریق همین وب وسایت هسته تخصصی عربی استان گلستان  و همچنین از طریق

اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان نتایج آزمون

اعلام خواهد شد . با تشکر

لازم به ذکر است که همکاران محترم جهت رؤیت درصد ونمرا ت خود

می توانند با همان نام کاربری و پسورد قبلی خود

وارد شده و نتایج خود را مشاهده نمایند:

 ورود برای مشاهده کارنامه